Re: Maskine til FreeBSD 4.2

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Feb 2001 - 22:49:06 CET

Date: Tue, 27 Feb 2001 22:49:06 +0100 (CET)
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@BSD-Dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Maskine til FreeBSD 4.2

Hej Rasmus,

On Tue, 27 Feb 2001, Rasmus Jensen wrote:

> Jeg er blevet kontaktet af en kunde som ønsker nogle maskiner til at teste
> på. De har selv foreslået denne maskine:
> http://www.acer.dk/products/mn_desk_apSxspec.shtml
>
> Jeg er nu i tvivl om FreeBSD 4.2 kører på et SIS chipsæt, og om det onboard
> netkort der sider på sådan en maskine vil virke under FreeBSD 4.2

Som jeg kan se andre steder så nævnes det det er et Intel Netkort som er
indbygget, det kan du ikke gå helt galt i byen med, om selve chipsættet
ikke er godt nok, kan jeg ikke lige sige (har ingen erfaring med det)

> Findes der en Hardware Compatible List til FreeBSD 4.2 så man kan checke sin
> hardware af? Det kunne jeg godt bruge, ellers gode råd omkring hvilken type
> maskine der er nem at konfigurere til FreeBSD 4.2 prisen skal ca være 5000
> kr incl moms.

2.3. Supported Hardware: (fra freebsd handbook'en)
http://www.freebsd.org/handbook/install-hw.html

> Det skal bare være en simpel lille maskine der kan køre FreeBSD 4.2 til test
> formål

Nu nævner du jo ikke specifict hvad test formålet er, men en 486'er med
32MB ram skulle vil sagtens kunne klare det ;)

/Hemster