Videnskabelige programmer

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 18 Feb 2001 - 21:01:58 CET

Date: Sun, 18 Feb 2001 21:01:58 +0100 (CET)
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@lf2001--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Videnskabelige programmer

Hejsa,

Jeg har forsøgt mig at få fat i de to som er den "videnskabelige" gruppe i
demorummet på den anden side af lejren.
De har dog ikke fået svaret tilbage til mig endnu (ikke nogen kritik her,
jeg sendte mailen tidligere idag).

Men jeg tænkte at der måske var nogle stykker der ude som rent faktisk
brugte sin BSD som workstation til andet end xterm med ssh, samt lidt Gimp
i ny og næ ;) ..

En af deres punkter er :

* Brugen af og programmering i statistikprogrammet R (som nærmest er en
klon af S) og Octave (inspireret af Matlab).

Det skulle være overkommelig at installere det fra ports ;)

Min maskine idag er installeret med følgende:

FreeBSD 4.2-S
X4.0.2
KDE2 (ikke noget jeg er stolt over)
Netscape6
Staroffice52
TheGimp

Se det var softwaren, hardwaren skulle være nok til at tage kampen op med
nogle flere opgaver ;)..

Så alt i alt, den mangler udfordringer, der tages gerne imod forslag til
hvad der skal køres på denne maskine ....

/Hemster