Probs med FreeBSD 4,4 & Racoon

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 29 Dec 2001 - 16:10:51 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "BSD-DK" <none@BSD-DK--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Probs med FreeBSD 4,4 & Racoon
Date: Sat, 29 Dec 2001 16:10:51 +0100

Hej!
Jeg er løbet ind nogle problemer med racoon, kan ganske enkelt ikke få hul
igennem! ;/
First off all skyldes med 99.9% sikkerhed jeg har overset etellerandet (har
kigget på den noget sparsomme dokumentation og søgt google.com tyk og tynd
for at finde noget brugbart howto etllerandet idet det er første bekendtskab
med ipsec under bsd.)
Men har haft stor nytte af http://www.freebsddiary.org/ipsec-tunnel.php som
er blevet fulgt mere eller mindre slavisk inklusiv de sidste justeringer til
BSD 4,4.
Jeg kan se ved ifconfig at der kommer et gif interface op som der rigtigt
nok indikerer en tunnel til netkortet på den anden maskine og racoon kører
men alligevel afslører tcpdump at trafikken ikke er krypteret.
Må nok indrømme jeg sidder lidt fast her da jeg har prøvet at pløje man
siderne igennem til psk,raccon,raccon.conf etc men det er lidt svært at
danne sig et overblik over hvor man skal lede når der slet ikke er hul
igennem.
Hvis der er nogen der ligger inde med noget glimragende fyldest gørende
dokumentation ville det blive modtaget med kyshånd.
De relevante conf filer er vedhæftet (det skal siges at racoon.sh og rc.conf
self er vendt 180 grader så de passer i den anden ende..

/Dennis