FreeBSD 4,4 & Dump ->dscheck: negative b_blkno

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 23 Dec 2001 - 13:52:48 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "BSD-DK" <none@BSD-DK--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD 4,4 & Dump ->dscheck: negative b_blkno
Date: Sun, 23 Dec 2001 13:52:48 +0100

Hej!

Dette indlæg er også posted i system.unix idet jeg fik et hint om at der var
større chance for at finde en guru her på listen der kunne komme med et
kvalificeret bud på om det er en bug jeg er løbet ind i eller det i
virkeligheden er en fejl 40 et sted, så here goes:

Jeg er stødt ind i et underligt problem med en BSD 4,4 box jeg ikke helt
hvordan dælen jeg skal gribe an :/
Der er forsøg at søge både på google og freebsd's mail arkiv men der kunne
jeg kun finde nogen der havde oplevet nogenlunde de samme symptomer men
ingen løsning/afklaring på det.
Mit problem er at jeg ville tage en hel backup af min maskine overpå tape,
så jeg ville starte dump (det virkede fint i 4,3 så jeg skulle lige prøve at
instalere bsd 4,4 for at se om det også fungerede helt perfekt her) så
begynder mine problemer. Idet dump starter kommer /kernel: dscheck: negative
b_blkno -1000450436 x meget frem på min console?!
Af hvad jeg kan tyde så er det næppe godt, men hvad gør jeg ved det?, jeg
tænkte det måske kunne være mit box der var særdeles broken så jeg prøvede
at smide det hele ind fra scratch men den samme fejl. Når jeg kører en fsck
så skriver den noget med bad superblock?! (jeg prøvede lige på en anden bsd
4,4 jeg har instaleret for nyligt der kører ganske glimragende den skriver
det samme hvis jeg laver en fsck /dev/adx ?)
Er der nogen der har et bud på hvad det lige er jeg har overset her?

/Dennis