SV: OpenBSD Udgrade 2.9 til 3.0

From: Tomas Norre (none@Tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 22 Dec 2001 - 20:59:03 CET

From: "Tomas Norre" <none@Tnm--surfmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: OpenBSD Udgrade 2.9 til 3.0
Date: Sat, 22 Dec 2001 20:59:03 +0100

Hej Igen.

>Quoting Tomas Norre (Tnm@surfmail.dk):
>løbende mange

>vedhæftet..
>
>Er det -release, -stable eller -current sources du har hentet?

Jeg ved det faktisk ikke helt præcist jeg vil tror det er stable..!

>fejl og finde
>
>Det handler om at kende compileren og de forskellige biblioteker der
>benyttes. Men oftest handler det blot om at kende OpenBSD. Hvorfor compiler
>du selv systemet?

Jeg er blevet henvist af Morten Liebach til denne opdaterings guide/manual..
Da jeg gerne ville beholde alle de konfigurationer der er lavet på maskinen
nu selv om jeg opgradere til 3.0

> [...]
>/etc og /var naar vi opgraderer, saa derfor kalder vi lige etc30 pakken
>noget andet saa den ikke bliver lagt ind paa systemet.
>
> $ mv etc30.tgz etc30.tar.gz
>
>Pak alle .tgz filerne ud relativt til / -- hvis du glemmer p i argumenterne
>til tar kommandoen bliver alle filerne pakket ud med forkerte permissions,
>inklusive manglende SUID bits. Ikke rart.
>
> $ for i in *.tgz; do sudo tar xpzf $i -C /; done
>
>Derefter kan du bruge mergemaster fra ports til at soerge for du har den
>nyeste version af /etc/rc og andre saadanne filer.

Hvis jeg gør som du skriver her.. Hvor meget re-install/config af programmer
kræver det.. Her tænker jeg på ntpd, mysql, php JDK, LaTeX osv. ???

Hilsen
Tomas