Re: ipfw regler for at få ftp trafik igennem?

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Dec 2001 - 20:24:50 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ipfw regler for at få ftp trafik igennem?
Date: Thu, 13 Dec 2001 20:24:50 +0100

----- Original Message -----
From: "Hroi Sigurdsson" <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Thursday, December 13, 2001 8:01 PM

> Det kræver at der kigges i payload for at finde ud af hvilke porte
> FTP-talerne bliver enige om at bruge. Kun IPFilter har sådan en
> funktionalitet: http://www.obfuscation.org/ipf/ipf-howto.html#TOC_43

Det var lige det jeg frygtede, damn!
Nå men jeg siger tak for linktet, det ser ud som om ipfilter er meget
udførlig beskrevet ihvertfald..
Men hvordan kan det være at ftp virker i største delen af tilfældene med de
regler jeg har lavet i ipfw? (jeg har sofar kun oplevet een gang hvor det
ikke virkede og efter at flushe alle fw regler virkede det med det samme?)

/Dennis