RE: ipfw regler for at få ftp trafik igennem?

From: Martin-Legène, Robert (none@RLegene--OptiGlobe.com.ar.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Dec 2001 - 20:50:03 CET

From: "Martin-Legène, Robert" <none@RLegene--OptiGlobe.com.ar.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: ipfw regler for at få ftp trafik igennem?
Date: Thu, 13 Dec 2001 16:50:03 -0300

natd har nu ogsaa noget i samme retning... manualsiden siger:

-punch_fw basenumber:count
       This option directs natd to ``punch holes'' in an
       ipfirewall(4) based firewall for FTP/IRC DCC connections.
       This is done dynamically by installing temporary firewall
       rules which allow a particular connection (and only that con-
       nection) to go through the firewall. The rules are removed
       once the corresponding connection terminates.

Dengang jeg proevede fik jeg det ikke til at virke. Natd smider rigtigt nok
nogle regler ind i din ipfw, men saa skal du jo ogsaa have NATtet trafikken.
Men det bliver du noedt til at goere inden, fordi den smider permit-regler
ind. Men hvordan NATter du traffik som endnu ikke er i din tabel? Ja, jeg
lurede den ikke lige, og nu maa konen istedet bruge passiv FTP, men det
virker altsaa ogsaa fortrinligt.