Sælg ikke glashusset før bjørnen har pustet rent mel i posen.... eller hvordan de nu er....

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 21 Aug 2001 - 14:18:28 CEST

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Sælg ikke glashusset før bjørnen har pustet rent mel i posen.... eller hvordan de nu er....
Date: Tue, 21 Aug 2001 14:18:28 +0200

On Tuesday 21 August 2001 12:16, you wrote:

> Er det virkelig så svært at trykke på "slet en linie" ? Eller har folk
> bare ikke IQ nok til at gennemskue "Oh, jeg bør nok ikke quote så meget"
> .. (Ja, jeg ved jeg træder folk over tæerne, det er med vilje!).

... nu du snakker om fidonet.... så var der også regler om at man skulle
huske at ændre Subject: hvis indholdet blev ændret.... er der mon også en
sammenhæng med IQ her? ;)

Personligt synes jeg det er et større problem, for her kommer man til at læse
en tråd man egentlig ikke var interesseret i? ;)

Men jo, folk har generelt en dårlig kultur som fx.:

1) Sætte svar *over* det citerede ('quotede'). (min personlige hade mest!)
2) Citere for meget.
3) Glemme at ændre Subject:.
4) Sætte sin mailklient til at fortælle alle at man er hoppet 5 min på det
lille hus og derfor først kan læse ens mail (fra mailingliste forstås) når
man vender tilbage (husk at vaske hænder!).
5) Benytte en eller anden obskur mailklient der bryder enhver tråd så mailen
til stor irritation havner i roden.
6) Have en alenlang signatur.
6b) Arbejde på et firma som automagisk smider en alenlang disclaimer/signatur
på.

Manner... hvis man skulle kegle sådan ud over hver eneste af disse etikette
overtrædelser... så var der sgutte mange (nogen??) der ville gå fri er på
bsd-dk! ;)

Morale: For at citere fidonet: "Don't excessively annoyed" (eller hvordan den
nu var!) ;-)

Bjarne