Dette til alle der føler sig fristet til at svare newbies med RTFM, RTFFAQ eller RTF...whatever

From: Torben G. Hansen (none@tgh--12move.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 21 Aug 2001 - 10:30:11 CEST

Date: Tue, 21 Aug 2001 10:30:11 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: "Torben G. Hansen" <none@tgh--12move.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Dette til alle der føler sig fristet til at svare newbies med RTFM, RTFFAQ eller RTF...whatever

Hvis TFM/FAQ er skevet for newbies og ikke kun for garvede UnixManualLæsere, er RTFM/FAQ sikkert på sin plads, omend det er en lidt barsk hendvisning/hjælp.

men kan man tænke sig at ...
Hvis man lader sig irritere af al den, for en selv, unødige mail man får tilsendt, bør man benytte DEL og overveje at sætte et filter op for bsd-dk@bsd-dk.dk. Man kan så
istedet benytte http://www.bsd-dk.dk/archives og bsd-dk@bsd-dk.dk fra adressebogen.

Selv vil jeg forsøge at sætte et filter for RE: og så eller henvise til litteratur om BSD der er skevet for newbies eller benytte min viden og svare på spørgsmålet hvis jeg har tid,
så newbies på alle områder kan føle sig velkomne her på listen og udbreder kendskabet til BSD. Der er jo altid nogen der er kogere end en selv, så er vi ikke alle newbies på
forskellige niveauer?

Jeg bliver selv irriteret fra tid til anden, med jeg føler mig dum bagefter, hvis jeg har ladet min frustration gå udover andre, specielt hvis disse andre har så hårdt brug for min
hjælp. Hvis den hjælp jeg giver, for mig, er triviel og ubetydelig men en stor hjælp for andre, hvad har jeg da at tabe ved at give?

Man kan være irriteret over meget, men jeg vil undlade at sende en lang liste i dette forum, for selv har jeg lært at leve med meget af det der irritere mig og jeg har også måtte
erkende at en del af det der irritere mig bunder i manglende tolerance hos mig selv, så kan jeg jo blot ændre min holdning og måske blive et bedre menneske at være
sammen med.

Keep up the good work, and remember: If you don't want to, don't do it.

Torben G. Hansen
tgh@12move.dk
Simple is beautiful.