Alternative login-systemer til FreeBSD

From: Claus Rasmussen (none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Aug 2001 - 10:42:08 CEST

Date: Sun, 19 Aug 2001 10:42:08 +0200 (CEST)
Subject: Alternative login-systemer til FreeBSD
From: "Claus Rasmussen" <none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej folkens,

Er der nogle der har erfaring med alternative autentifikations-moduler til
FreeBSD? Altså noget der erstatter det traditionelle /etc/passwd og fætre med
f.eks. en databaseløsning?

Jeg har fundet en enkelt, men jeg ved ikke, om den er moden nok til, at jeg
tør kaste mig over den:

http://sourceforge.net/projects/sysauth-pgsql/

Mit mål er, at en flok brugere at skal kunne logge sig ind på et SSL-site og
selv ændre deres password ad den vej. Og hvorfor så det? Jeg har en flok
brugere på en boks, som kun har ftp-adgang, og jeg er træt af at ændre deres
passwords hver gang de har glemt det.

-claus