Re: OpenBSD stripping

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Aug 2001 - 01:54:46 CEST

Date: Sun, 19 Aug 2001 01:54:46 +0200
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: OpenBSD stripping

Quoting Henrik Kramshøj (henrik.kramshoj@vigilante.com):
> For det andet er der efter min mening FOR mange potentielle sårbarheder i
> så godt som alle OS installationer idag. Nu går snakken på OpenBSD og
> personligt mener jeg det er horribelt at et OS med fokus på sikkerhed har
> åbne porte efter default install
> - - prøver Theo rent faktisk at få skudt rekorden ned ?

Du har vist misforstaaet noget omkring sikkerhed. Der findes ingen "magic
bullets". Antal aabne porte i default install goer hverken fra eller til
hvis man ikke har en sikkerhedspolitik og man ikke har mulighed for at sikre
sig at den bliver haandhaevet.

Se dette link for en lidt laengere forklaring:

http://www.sigmasoft.com/~openbsd/archive/openbsd-misc/200106/msg00554.html

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/