Re: [FreeBSD] KWord og ISpell

From: Morten Liebach (none@MORL.aarhus--fdir.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Aug 2001 - 10:30:25 CEST

From: Morten Liebach <none@MORL.aarhus--fdir.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: [FreeBSD] KWord og ISpell
Date: Fri, 17 Aug 2001 10:30:25 +0200

> Hmm, den bliver ikke installeret med ispell og er ikke til at
> finde i ports.

Jeg kan ikke komme til at se efter, jeg kigger på det når jeg
kommer hjem.
Jeg mener det er en del af OpenBSD's port til ispell, men det er
jo ikke sikkert det er det samme i FreeBSD.

Står der noget i "info ispell"?

> Er den bedre ispell?

Jeg synes den er bedre, giver bedre forslag til hvad man egentlig
mener. ;-)

Som stand-alone viser aspell +/- 5-10 linier er teksten, så man bedre
kan få overblik over den kontekst man retter i, det finder jeg meget
nemmere, men det er nok ligegyldigt til kword (og emacs) brug.

aspell merger med pspell nu (en uge gammel nyhed), men jeg har ikke
helt check på hvad pspell er for en størrelse ...

Mvh.
        Morten