Problem med kde løst.

From: Karl Krukow (none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 Aug 2001 - 22:13:08 CEST

Date: Thu, 16 Aug 2001 22:13:08 +0200
From: Karl Krukow <none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Problem med kde løst.

Jeg postede for et stykke tid siden et spørgsmål vedr kde her på mailing
listen (det var vidst i virkeligheden det der "trigger'ede" diskussionen
vedr. hvad der må og ikke må spørges om her).

Anyway jeg fandt løsningen på problemet. Det er lidt pinligt men
alligevel skriver jeg det her:

Problemet var at jeg under Kde tilsyneladende ikke kunne starte nogen
form for terminal. Ikke konsole eller Eterm eller en alm. xterm. Det
virkede somom applikationerne crash'ede lige efter de var startet, mens
alle andre applikationer virkede. Det viste sig at skyldes at jeg af en
eller anden grund havde udkommenteret:

pseudo-device pty #pseudo-ttys (telnet etc)

Sikkert fordi jeg ikke vidste hvad det var da jeg konfigurerede kernen.
I hvert fald kører kde perfekt nu.

En speciel tak til Henrik Kramshøj, der mail'ede en række gode råd til
at fejlfinde.

Nok om det.

En helt anden ting er: Jeg har nu kun 2 grunde til at beholde windows98
på min harddisk som installeret styresystem.

1) Min DanskeNetbank fungerer ikke med Konqueror-browseren
2) Jeg har ikke fundet nogen DivX/Mediaplayer applikation der fungerer
tilfredsstillende.

Jeg kunne godt tænke mig at udrydde disse to sidste grunde så hvis der
er nogen der har nogle ideer så lytter jeg.

Jeg har forresten hørt om en "mediaplayer" til linux - Mplayer der
skulle fungere ret godt. Hvordan ser det ud med at port'e en linux-app
til FreeBSD? Er det et større projekt?

- mvh
Karl