Re: Perl

From: Søren Klintru (none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Aug 2001 - 10:59:59 CEST

Date: Wed, 15 Aug 2001 10:59:59 +0200
From: Søren Klintru <none@soren--klintrup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Tomas Norre <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Perl

Hej Tomas,

Wednesday, August 15, 2001, 10:52:56 AM, skrev du:

TN> Hej Venner..

TN> Jeg sidder og skal bruge noget perl, jeg vil gerne ved og jeg kan nøjes med
TN> at installere /usr/ports/www/mod_perl hvis jeg også skal bruge det til nogle
TN> scripts som skal køres på serveren.. Ikke fra web-delen.. men bare fra en
TN> alm. sh-shell.

TN> Eller hvilken "perl-port" skal jeg så installere. ?

TN> Hilsen
TN> Tomas

Der ligger perl med i FreeBSD som default, mod_perl er svjh hvis du
skal bruge perl til apache, så hvis du skal bruge perl i shellen
skriver du blot 'perl' - for mere info se 'man perl'

Greppet fra en standerd FBSD maskine hvor der er kørt cvsup til FBSD
4.3-STABLE og så ikke andet.
bigchief@~# uname -a
FreeBSD idun.ulovligt.net 4.3-STABLE FreeBSD 4.3-STABLE #0: Sun Jul 22 09:12:41 CEST 2001 root@idun.ulovligt.net:/usr/src/sys/compile/IDUN i386
bigchief@~# perl -v

This is perl, version 5.005_03 built for i386-freebsd

Copyright 1987-1999, Larry Wall

Perl may be copied only under the terms of either the Artistic License or the
GNU General Public License, which may be found in the Perl 5.0 source kit.

Complete documentation for Perl, including FAQ lists, should be found on
this system using `man perl' or `perldoc perl'. If you have access to the
Internet, point your browser at http://www.perl.com/, the Perl Home Page.

bigchief@~#

--
Med Venlig Hilsen,