RE: Hvor lang tid har DU til at patche dine servere ?

From: Bernino Lind (none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Aug 2001 - 12:17:29 CEST

From: "Bernino Lind" <none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Hvor lang tid har DU til at patche dine servere ?
Date: Tue, 14 Aug 2001 12:17:29 +0200

Hvor mange maskiner er tilrådighed ? 4 eller så at sige n gående mod en øvre
grænse ?

Det matematiske spørgsmål er nemlig korrekt formuleret af phk, om det er
muligt inden for endelighedens grænser at have en oppetid på 100% eksakt og
*bevise* dette matematisk.

Meget interessant problem, er der nogen der ved om dette er løst?

(jeg er iøvrigt hjemme fra ferie, og kaster mig ganske snart frådende over
pressen...jvf. tidligere korrespondance om presse og medier).

--
med venlig hilsen / Best Regards
Bernino Lind - adm. dir. (CEO) - +45 7021 0050

-----Original Message----- From: owner-bsd-dk@bsd-dk.dk [mailto:owner-bsd-dk@bsd-dk.dk]On Behalf Of Poul-Henning Kamp Sent: 24. juli 2001 12:23 To: bsd-dk@bsd-dk.dk Subject: Re: Hvor lang tid har DU til at patche dine servere ?

In message <none@20010724113055.A9892--gosling.egmont-kol.dk.lh.bsd-dk.dk>, Sven Esbjerg writes:

>Jeg har det med maskiner der >er på offentligt tilgængeligt net som med harddiske. Det er kun et >spørsgmål om held hvis du ikke biver ramt af et nedbrud inden du har skiftet >dem ud. Ligesom man sikrer sig med hot-swap diske og og redundans [...]

Her er den virkelige udfordring: Lav noget software sådan at man kan sætte en FreeBSD, en Linux, en Solaris, en Win2K og en BeOS server op ved siden af hinanden, sådan at uanset hvilke huller der findes, vil der altid være mindst en server der virker korrekt...

(not _quite_ joking)

-- Poul-Henning Kamp | UNIX since Zilog Zeus 3.20 phk@FreeBSD.ORG | TCP/IP since RFC 956 FreeBSD committer | BSD since 4.3-tahoe Never attribute to malice what can adequately be explained by incompetence.