Re: SV: Unprivileged user ?

From: Alex Holst (none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Aug 2001 - 14:24:47 CEST

Date: Tue, 7 Aug 2001 14:24:47 +0200
From: Alex Holst <none@a--area51.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Unprivileged user ?

Quoting Michael Kaaber (kaaber@fak.hum.ku.dk):

> Hvordan er den korrekte måde at starte en daemon ?
>
> Jeg kan forstå at det ikke er på denne måde:
>
> su - vscan -c /usr/sbin/amavisd

Denne kommando vil skifte til vscan's brugerid:

        # su - vscan

Denne kommando vil skifte til vscan's brugerid, og starte kommandoen der er
angivet efter -c:

        # su - vscan -c /usr/sbin/amavisd

Du bliver virkeligt noedt til at laese man siderne. man su. Laes den
langsomt. Hvis det er noget du ikke forstaar, saa laes det igen. Hvis du
stadigt ikke forstaar det, saa spoerg.

Hvis du skal bruge mere vejledning i at laese manualer kan du evt. kigge paa
http://a.area51.dk/rtfm

when it's more bare, more hollow.                  http://a.area51.dk/