Re: sletning af symlink

From: Morten Liebach (none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Apr 2001 - 21:36:36 CEST

Date: Sun, 29 Apr 2001 21:36:36 +0200
From: Morten Liebach <none@morten--hotpost.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sletning af symlink

On 29, Apr, 2001 at 08:25:00PM +0200, Hroi Sigurdsson wrote:

> *Jo*, sådan virker det også på en FreeBSD og forhåbentlig enhver unix.
>
> Jeg har mistanke til at ham der havde problemer har lavet noget ala:
>
> $ mkdir realdir
> $ ln -s realdir symlink
> $ rm -rf symlink/
>
> Ovenstående vil fjerne selve diret + indhold da der er en / på.
> For at fjerne symlinket skal han istedet:
>
> $ rm symlink

Aah ja, nu husker jeg, det var lige netop det jeg kom ud for også den
gang, så du har ret!

OpenBSD virker på samme måde, selvom jeg var lige ved at tro at der var
en forskel, men det var zsh der beskyttede mig ... med ksh er der ikke
den slags babysitting. ;-)

> Morale: Pas på med tab-completion, rm -rf og symlinks til directories.

Yep.

--
lynx -source http://home1.stofanet.dk/liebach/pgpkey.html | gpg --import -
UNIX, reach out and grep someone!