Re: sletning af symlink

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Apr 2001 - 20:25:00 CEST

Date: Sun, 29 Apr 2001 20:25:00 +0200
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--asdf.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sletning af symlink

Morten Liebach wrote:

> Ja, præcis sådan virker det på OpenBSD, både som root og som user.
>
> Og sådan er det ikke på FreeBSD _svjh._, men jeg har desværre ikke en
> FreeBSD i nærheden til at prøve det på.

*Jo*, sådan virker det også på en FreeBSD og forhåbentlig enhver unix.

Jeg har mistanke til at ham der havde problemer har lavet noget ala:

$ mkdir realdir
$ ln -s realdir symlink
$ rm -rf symlink/

Ovenstående vil fjerne selve diret + indhold da der er en / på.
For at fjerne symlinket skal han istedet:

$ rm symlink

Morale: Pas på med tab-completion, rm -rf og symlinks til directories.

--
Hroi Sigurdsson