pccardd og FBSD 4.2

From: Jens Dueholm Christensen (none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Apr 2001 - 13:22:13 CEST

From: Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sun, 29 Apr 2001 12:22:13 +0100
Subject: pccardd og FBSD 4.2

Hejsa!

Da jeg er ved at sætte en gammel bærbar (P133 m 64MB ram og 4GB hd) op
som gateway for mig selv har jeg fået et problem med at få fundet de 2
netkort jeg vil have i.

Begge netkort er 3Com 589C/D som virker fuldt ud fint.. problemet kommer
når jeg sætter dem begge i på en gang.

Så bliver ep0 kun configget, da jeg får følgende at vide om det andet
kort:

pccardd[53]: No free configuration for card 3Com Corporation
pccardd[53]: pccardd started

- og hvis jeg kører pccardd manuelt finder den det andet kort for så at låse
maskinen TOTALT (jeg har dog ikke prøvet at se om jeg kunne få
forbindelse med en seriel konsol)

Der er rigeligt med IRQ'er fri (3, 5, 9, 10) men selvom jeg i pccard.conf
angiver at den skal tge derfra lykkes det ikke. Heller ikke hvis jeg
angiver PCCARDD_FLGAS=" -i 3 5 9 10" i rc.conf hjælper det. Jeg har også
prøvet andre memory områder til pccardd, men lige meget hjælper det.

Jeg har også prøvet at boote fra en Generic kernel, men her bliver kun
det ene configget, så jeg er ved at løbe tør for gode ideer

Er der nogen, der har en god ide til hvad der går galt?

Regards

--
Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>. Member of Team *AMIGA*