Re: cvsup gennem proxy?

From: Dennis Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 21 Apr 2001 - 19:42:25 CEST

From: "Dennis Jensen" <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: cvsup gennem proxy?
Date: Sat, 21 Apr 2001 19:42:25 +0200

> Kan man faa cvsup til at benytte en ftp- eller http-proxy?

Jeg mener ikke du kan bruge en HTTP eller FTP proxy. Men det er muligt at få
den til at snakke gennem en SOCKS proxy, hvis man har en sådan.

> Hvad goer man ellers, naar man sidder paa et meget lukket net?
Jeg har samme problem på arbejdet, men har haft stor success med at lave en
ssh tunnel til en maskine på ydersiden af vores FW.
ssh -l username -L 5999:cvsup.dk.freebsd.org:5999 exthost.dk
Så længe denne connection er aktiv kan du bede din cvsup om at opdatere fra
localhost. Dette vil så blive smidt gennem tunellen til den externe maskine.

> /kristian
... Dennis