Re: ... going slightly mad... tun0, ppp, ipfw, life and everything...

From: Munish Chopra (none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Apr 2001 - 21:55:14 CEST

From: "Munish Chopra" <none@messiah_man--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: ... going slightly mad... tun0, ppp, ipfw, life and everything...
Date: Thu, 19 Apr 2001 21:55:14 +0200

traceroute kan være TCP eller UDP: Dette kan specificeres med '-P'. Måden
det virker på er at UDP (som standard på UNIX systemer i det mindste, aner
ikke omkring Winblows) pakker sendes med en meget lille TTL, hvorefter
maskinen venter på en ICMP reply fra en gateway. Den starter med en TTL på 1
(mener jeg) og sætter denne op med 1 hver gang, indtil den rammer den
requestede host, eller max hops (som standard på FreeBSD er max hops 30, men
kan ændres med '-m').

Håber det hjælper, sig endelig til hvis noget skal uddybes.

-Munish Chopra