install på bærbar....

From: Kristian Vilmann (none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Apr 2001 - 15:50:54 CEST

Date: Fri, 13 Apr 2001 15:50:54 +0200 (CEST)
From: Kristian Vilmann <none@vilmann--strangeparty.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: install på bærbar....

Hmmm,

jeg kæmper med freeBSD 4.1 og en ældre bærbar (HP Omnibook 2000ct).

Jeg har tidligere haft FreeBSD på den (vist nok 4.0) og da virkede det.

Men denne gang nægter den at genkende sit PCCARD. Jeg har prøvet både med
et 10 Mbit Etherlink III og et 10/100 Mbit 3com Cardbus kort.

Jeg ved at hardwaren virker. Det hele kører under Linux, men jeg har
rigeligt med Linux-maskiner :)

Jeg kan installere fra CD, men jeg får ikke noget netværk. Men den
fortæller fint at der er PCCARD-slots under boot.

Hvis jeg prøver at installere over nettet, prøver den at finde et PCCARD,
men det fejler åbenbart, for senere er der kun mulighed for at vælge
seriel eller parallel install.

På vt2 (hedder den sådan?) får jeg at vide at:

pccard: card inserted, slot 1
DEBUG: Warning: Zero length name or value passed to
variable_set2(pccardd_flags) =
ep0: No irq?!

Skal man udføre specielle hellige besværgelser for at få PCCARDs til at
køre?

/kristian