ppp -auto -nat ISP sender ikke svarene tilbage...

From: Dan Larsen (none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Apr 2001 - 12:31:13 CEST

From: "Dan Larsen" <none@nerd--nerdcoders.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: ppp -auto -nat ISP sender ikke svarene tilbage...
Date: Fri, 13 Apr 2001 12:31:13 +0200

Hejsa :o)
Min router (FreeBSD 4.0-RELEASE) er ikke meget for at svare min workstation (FreeBSD 4.2-RELEASE) når jeg prøver at få fat i internettet...
min router går fint på internettet, og den åbner også forbindelsen, når min workstation f.eks. pinger, den sender oven i købet pinget ud i verden, den har bare ikke lyst til at sende et svar tilbage til min workstation. de arbejder ellers godt nok sammen over lokal netværket... det ser ud til at det er routeren der har et problem, da det kun er workstationen der skaber trafik på det interne netværk...
Jeg synes jeg har fulgt diverse eksempler til punkt og prikke (FreeBSD Handbook'en og eksempler fra en bog jeg har), men lige lidt hjælper det... håber i har en ide om hvad jeg gør galt :o)

Med venlig hilsen
Dan Larsen