Cracker angreb

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 09 Apr 2001 - 23:59:45 CEST

Date: Mon, 9 Apr 2001 23:59:45 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Cracker angreb

Jeg har indenfor den sidste og siddet og kigget lidt på scanninger efter at
firmaet hvor jeg arbejder har sendt en prototype på nettet.

Jeg får ca. 100 scanninger i timen på forskellige porte - mest 53,21,111
etc. Hvad der er ubehageligt er at de kommer fra forskellige IP adresser.
Jeg er pt. oppe på 11 forskellige amerikanske dial-up udbydere i dag. Jeg
har set efter udsatte maskiner på nettet de sidste 2 års tid, men har ikke
rigtigt været ude for noget lignende. Som regel har det været fra 1-2 IP
adresser scanningerne kom fra i løbet af en dag.

Nu er mit spørgsmål: Er der nogen af jer der oplever noget lignende? Jeg har
et /25 subnet til min rådighed, men det burde ikke begrunde så mange
scanninger.

Hvad er jeres oplevelser?

Sven