Re: KONFERENCE] http://www.linuxforum.dk/2001

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Sep 2000 - 09:23:24 CEST

Date: Mon, 04 Sep 2000 09:23:24 +0200
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: KONFERENCE] http://www.linuxforum.dk/2001

Nikolaj Greffel wrote:

> Mht. til at gøre mere opmærksom på *BSD's eksistens, og hvad det er, og hvad
> det helt sikker IKKE er ville, undskyld mig .. FANDME være lækkert, for jeg
> er
> ved at være træt af folk som når jeg siger at jeg fortrækker BSD frem for fx.
> WinNT
> svare med "Når du er sådan en af de der linux nørder" .. *suk* :P

Jeg har et ben i hver lejr - Linux og *BSD. Jeg foretrækker FreeBSD, men Linux
er langt lettere at "sælge", fordi det får så meget mere opmærksomhed alle
steder og fordi Linux har bedre opbakning fra de store virksomheder (IBM mv.).

Som jeg ser det, mangler vi i *BSD verdenen nogle hårdslående, saglige og
samtidig letforståelige argumenter for hvorfor *BSD er bedre end Linux og NT.
Er der nogen, der har lavet nogle grundige undersøgelser af ydelse, oppetid,
sikkerhed, softwarekompatibilitet (hvor svært er det at få applikationer fra
andre Unix'er til at køre på *BSD, Linux), som sagligt kan dokumentere *BSD's
overlegenhed?

At få en ordenlig, landsdækkende organisation op at køre vil være et stort
skridt i den rigtige retning. BSD/DKskal være lige så synlig som SSLUG.

SSLUG er meget aktiv i modstanden mod softwarepateneter, måske var det en sag,
vi også burde blande os i? Det er i alle open-source folks interesse, at vi
holder Europa så fri for sw-patenter som muligt.

mvh. jfk

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Inform@ticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: 8672 0093