Et par små spm..

From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard (none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Oct 2000 - 11:49:49 CEST

Date: Fri, 27 Oct 2000 11:49:49 +0200
From: Jørgen Frøjk Kjærsgaard <none@jfk--informaticon.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Et par små spm..

Davs,

Jeg er ved at sætte FreeBSD 4.1 op som arbejdsstation og er i den
forbinelse løbet ind i et par spørgsmål (har hidtil kun brugt FreeBSD
som server og Linux som arbejdsstation):

1. Hvordan gør men det muligt for en ikke-root bruger at mount'e floppy
og CD? I Linux er der en "user" option i /etc/fstab, den findes ikke i
BSD...

2. Jeg har forsøgt at lægge et floppy-ikon på KDE desktoppen (for root i
første omgang). Når jeg forsøger at mounte, får jeg en fejl "cannot read
/tmp//<et temporært filnavn>". Måske står der "/tmp/" i en eller anden
konfig-fil, hvor der burde stå "/tmp". Filen, der ikke kan læses,
eksisterer ikke.

3. Kan man lukke maskinen ned via APM, ligesom man kan i Linux og
Windows? Hvordan?

mvh. jfk

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Inform@ticon ApS * Web: www.informaticon.dk * Tlf: 8672 0093