RE: Re: net(lorte)kort

From: Jacob Nielsen (none@admin--fameflame.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Oct 2000 - 01:03:11 CEST

Date: Wed, 25 Oct 2000 01:03:11 +0200 (CEST)
To: Sven Esbjerg <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Re: net(lorte)kort
From: Jacob Nielsen <none@admin--fameflame.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hejsa,

Jeg har haft samme problem med et 3Com netkort. Problemet var forhandlingen mellem mit netkort og switchen (Cisco). Problemet blev loest ved at force switchen til 100mbit half-duplex (3Com naegter full-duplex) og saa herefter force xl0 til at koere samme hastighed.

# ifconfig xl0 inet \'ip_addr\' netmask \'netmask_ip\' media 100baseTX mediaopt half-duplex

Jacob

Fri, 20 Oct 2000 14:35:30 , Sven Esbjerg wrote:

On Fri, Oct 20, 2000 at 02:50:36AM -0700, ElkVixen wrote:
> davser.. Jeg har et d?jligt lille 3com 905B TX kort.
> Og det virker udem?rket, n?sten. Hvis jeg fra en af
> mine andre computere henter ned fra min FreeBSD
> computer, som har 3com kortet i, henter jeg med de 3-4
> Mb/s. Det er ok. Men, n?r jeg sender til maskinen
> alts? uploader til den, s? kan jeg ikke sende med mere
> end m?ske en 20 kb/s og den kommer helt ned til 6
> kb/s. Det er ikke det store problem, n?r det er
> netv?rket, men det er ikke s? sjovt n?r den st?r og
> router Internet og jeg m?ske skal have en st?rrer
> upload p? et eller andet tidspunkt, da den ikke vil
> [...]

Hvilken media-type bruger du? Jeg har ofte haft gode erfaringer med at sætte
dette manuelt evt. helt ned i selve netkortets konfiguration.
Mediatypen skal svare til den forbindelse du har (100Mbit Duplex fx.)

--
M.v.h.
Sven Esbjerg