Re: Crontab

From: Michael Hembo (none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 09 Oct 2000 - 10:38:38 CEST

From: "Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Crontab
Date: Mon, 9 Oct 2000 10:38:38 +0200

Hej Martin

/etc/crontab er system crontab'en der launcher alle de periodiske scripts.
'brugernes' crontab's ligger i /var/cron/tabs/<useraccount> og editeres med
crontab -e

Usercrontabs genindlæses når de bliver gemt.

Hvis du skal bruge et cronjob som root, så log ind som, eller su til, root
og udfør crontab -e, i stedet for at editere /etc/crontab.

Michael

 - Failure is NOT an option, it comes bundled with every Microsoft
product....