Re: FreeBSD og Promise IDE Controllere

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 17 May 2000 - 10:51:50 CEST

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD og Promise IDE Controllere
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 17 May 2000 10:51:50 +0200 (CEST)

Søren Klintrup wrote:
> Hvordan kører FreeBSD med Promise UltraDMA 66 Controllere ?

Vistnok godt.
Jeg mener at Søren Schmidt (der har skrevet ata driveren i 4.0) er
glad for dem.

> Kan den bruge "native" drivere, eller skal der installeres noget
> specielt, jeg overvejer at sætte en controller i en gammel Pentium 60
> for at få lidt mere fart på disk I/O...

Det er vistnok bare at installere den i en 4.0 maskine.
Skulle du have problemer, så cvsup til 4-stable og lav en
'make world'. I -stable er alle kendte problemer med ata driveren fixet.
(Nej jeg aner ikke om det virker i 3.x - men hvis det ikke gør så
er det alligevel på tide at opgradere)

4.1 burde iøvrigt udkomme 15/7 ...

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen       Email: fj@batmule.dk       Phone: +45 3916 1833
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---