Ang. FreeBSD som router

From: Kaboom (none@kaboom--aliens.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 28 Mar 2000 - 14:56:43 CEST

Date: 28 Mar 2000 12:56:43 -0000
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Ang. FreeBSD som router
From: Kaboom <none@kaboom--aliens.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej..

Jeg vil sætte min FreeBSD server op som gateway..

Jeg har nogle spørgsmål til dette:

Hvordan konfigurerer man en zyxel 128 TA adapter i FreeBSD?
Hvordan sætter man en opkaldsprofil op?
Hvordan sætter man Dial-on-demand på den?
og en timeout på 120 secs?

Altså, den skal funge sådan at hvis en anden maskine foretager en request til internettet skal serveren selv kalde op, og afbryde forbindelsen efter 3 min.

Jeg vil meget gerne have en rimelig præcis beskrivelse af opsætningen, da jeg ikke aner noget som helst om FreeBSD mht. modemer og gateway.

På forhånd tak

Jakob