Re: PC'en er bestilt; men - NetBSD CD?

From: Lasse Hillerøe Petersen (none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 14 Mar 2000 - 01:16:00 CET

Date: Tue, 14 Mar 2000 01:16:00 +0100
To: "Soren S. Jorvang" <none@soren--wheel.dk.lh.bsd-dk.dk>
From: Lasse Hillerøe Petersen <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: PC'en er bestilt; men - NetBSD CD?

>Det ser ikke ud til at vaere et problem.
>
>Men hvorfor koebe saadan en plastikmaskine, naar du bare kan bruge
>din iMac?

Fordi jeg også stadig gerne vil køre min iMac under MacOS, og såvidt jeg
læser port-macppc listen, så er der problemer med at have MacOS og NetBSD
til at koeksistere på samme disk. Nåja, og så fordi jeg gerne vil have lidt
erfaring med "sådan en plastikmaskine". Jeg har været ret ensporet
Mac-orienteret i for lang tid.

Endvidere vil jeg gerne have en maskine der kan være server, mens jeg
bruger iMac'en som klient (enten under MacOS eller NetBSD). Min gamle,
trofaste Mac IIci med netbsd-mac68k gør et ihærdigt stykke arbejde i den
rolle, men med Perl, Apache, Postgresql, OpenLDAP *og* Netatalk bliver den
_meget_ sløv i betrækket. Den _har_ trods alt kun 32 MB RAM og en **25
MHz** 68030 CPU. Ikke desto mindre kan ovenstående kørende på den! (Det tog
mig vist et par dage at køre make af Postgresql.)

>Du kan faa et saet af mig.

Mange tak.

>De ligger i Mejlgade 50. Hvor bor du?

Vejlby-Risskov. Det nemmeste er vel at jeg smutter ind forbi. Hvornår ville
det være bedst?

>Det kan hurtigt hentes.

Ikke med iMac'ens 56K modem! :-)

Foreløbig haster macppc ikke, jeg skal først have PC'en til at køre.

-Lasse