Re: Server-tuning

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Jun 2000 - 22:49:24 CEST

Date: Thu, 8 Jun 2000 22:49:24 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Server-tuning

On Thu, Jun 08, 2000 at 10:41:24PM +0200, Nicolai wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har en webserver kørende med FreeBSD 3.2, Apache og en MySQL,
> Celeron 400 og 256 mb ram.
> Den giver en hel del problemer for tiden, med mysql unexpected crashes,
> uden at jeg har mulighed for at genskabe et crash, og der er ikke noget
> hjælp at hente på mysql-listen, før jeg får opgraderet serveren til
> 3.4+.
> Imidlertidigt har jeg just oplevet at serveren rebootede på et tidpunkt
> hvor vi havde 10mbit trafik og 130 httpds kørende. Hvor kan jeg finde ud
> af hvad årsagen til sådan er reboot er?

Du kan enable kernel dumps, men du skal ikke regne med at få megen hjælp
før du selv har gjort dig den tjeneste at opgradere til 3.4-STABLE.

> Hvilke muligheder er der for at tune FreeBSD? Apache?

Masser - men for at gøre noget, så skal man først vide hvad der er
problemet
- CPU
- Memory
- Disk I/O
- ...

> Er det normalt at der bliver spawnet seperate httpd'er i den
> mængde(130)?

Ja.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.