Server-tuning

From: Nicolai (none@nicolai--dailyrush.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Jun 2000 - 22:41:24 CEST

Date: Thu, 08 Jun 2000 22:41:24 +0200
From: Nicolai <none@nicolai--dailyrush.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Server-tuning

Hejsa

Jeg har en webserver kørende med FreeBSD 3.2, Apache og en MySQL,
Celeron 400 og 256 mb ram.
Den giver en hel del problemer for tiden, med mysql unexpected crashes,
uden at jeg har mulighed for at genskabe et crash, og der er ikke noget
hjælp at hente på mysql-listen, før jeg får opgraderet serveren til
3.4+.
Imidlertidigt har jeg just oplevet at serveren rebootede på et tidpunkt
hvor vi havde 10mbit trafik og 130 httpds kørende. Hvor kan jeg finde ud
af hvad årsagen til sådan er reboot er?

Hvilke muligheder er der for at tune FreeBSD? Apache?
Er det normalt at der bliver spawnet seperate httpd'er i den
mængde(130)?

Nicolai Gylling - Prey4