[owner-bsd-dk@BSD-Dk.dk: BOUNCE bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk: Non-member submission from ["Lasse H. Petersen" <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>]]

From: Phil Regnauld (none@regnauld--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 13 Feb 2000 - 22:06:37 CET

Date: Sun, 13 Feb 2000 22:06:37 +0100
From: Phil Regnauld <none@regnauld--BSD-Dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: [owner-bsd-dk@BSD-Dk.dk: BOUNCE bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk:    Non-member submission from ["Lasse H. Petersen" <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>]]

        Fwd.

----- Forwarded message from owner-bsd-dk@BSD-Dk.dk -----

Date: Sat, 12 Feb 2000 01:29:52 +0100 (CET)
From: owner-bsd-dk@BSD-Dk.dk
To: owner-bsd-dk@hobbes.bsd-dk.dk

Jeg har igennem mange år været næsten 100% Mac-mand, men lige nu er jeg på
udkig efter et nyt job. Jeg går hjemme og kunne godt tænke mig at udnytte
tiden med at lære noget nyt. Jeg har NetBSD på en gammel Macintosh IIci, og
det er storartet, den kører Perl, Netatalk, Apache, Postgresql, OpenLDAP -
ingen problemer, det er bare lidt tungt. Fx tager selv trivielle CGI
scripts temmelig lang tid, og jeg tør ikke tænke på hvordan fx mod_perl
ville dræne energien ud af maskinen.

På min nys indkøbte iMacDV SE har jeg installeret VirtualPC, og på denne
RedHat Linux 6.0, uden problemer - men igen lidt tungt. Og selvom den kan
dele ethernetforbindelsen med iMacen som den kører på, kan jeg ikke
forbinde mig til den direkte fra iMacen. Det burde være muligt at bruge
IIci maskinen som router, men det er ikke lykkedes mig endnu.

Men selv om RedHat da er OK, ville jeg foretrække en *BSD, og VirtualPC
understøtter vist kun Linux. (Jeg har dog læst at nogen har kunnet
installere FreeBSD, men vist ikke problemfrit.) Af effektivitetshensyn er
det også bedst med en separat maskine.

Derfor overvejer jeg nu at bevæge mig ud i PC-markedet - men det er en
jungle, især for en Mac-mand som mig, der er totalt uvant med PC-hardware.

En ny PC koster mindst omkring 5000,- og det kan jeg ikke lige ryste op
med. Men en brugt PC til et par tusind skulle stadig kunne løbe i cirkler
om min IIci. Hvis jeg bare vidste hvad jeg skulle gå efter. Så er der nogen
der har et godt forslag til hvad jeg kan anskaffe - brugt eller "sidste års
model" - og hvor?

-Lasse

----- End forwarded message -----