vmware & linux-emulering

From: Karl Krukow (none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Dec 2000 - 01:56:52 CET

Date: Thu, 28 Dec 2000 01:56:52 +0100
From: Karl Krukow <none@krukow--daimi.au.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: vmware & linux-emulering

Jeg har installeret vmware2 fra ports, og det ser udtil at
fungere. Mit problem er at vmware brokker sig, når jeg
forsøger med "power on" på et guest OS.
Jeg får flg.:

Could not open Please make sure that the kernel module
'vmmon' is loaded (/dev/vmmon)
Module 5 power on failed.

Jeg har skulle installere linux-bin compability, og det
ser også ud til at være gået fint. Problemet (tror jeg)
er at programmet insmod der i linux load'er et modul
ikke findes i emuleringen i FreeBSD.

Er der nogen der har en fungerende FreeBSD, vmware2
installation? I så fald er jeg meget interesseret i at
høre.

mvh
Karl