Re: passive mode ftp med fetch

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Dec 2000 - 12:14:31 CET

Date: Tue, 5 Dec 2000 12:14:31 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: passive mode ftp med fetch

On Tue, Dec 05, 2000 at 12:24:22AM +0100, Anders Kofoed wrote:
> Hej med jer.
>
> Jeg har søgt handbook og FAQ fra www.freebsd.org samt google efter en
> måde at få fetch, kaldet fra ports collection, til at hente i passive
> mode med ftp.
> Hvis man ex. står i /usr/ports/somethins/prg og skriver "make install"
> henter "fetch" med active mode ftp. Jeg synes at have hørt noget om en
> PASSIVE=yes i /etc/rc.conf engang !

De nyere fetch kører passiv std, men ellers er det en env. variabel

FTP_PASSIVE_MODE=YES hvis jeg husker rigtigt, det kan du ikke sætte i
/etc/rc.conf

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.