Re: passive mode ftp med fetch

From: Anders Kofoed (none@ak--mailnet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Dec 2000 - 01:15:59 CET

Date: Tue, 5 Dec 2000 01:15:59 +0100 (CET)
From: Anders Kofoed <none@ak--mailnet.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: passive mode ftp med fetch
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Jeg har det ikke godt med "statefull" firewall's. Jeg kørte ipfilter
3.3.8 på FreeBSD 3.2 i et års tid - Og ja, den virker fint indet imod
den overhovdet.
Det er bare tanken om at ipfilter bygger tabeller memory i KERNEN over
hvem der har forbindelser ud i verden, jeg ikke kan lide. Jeg synes at
det er bedre at have disse tabeller i userland som natd, der kører som
en process for sig.
Grunden til at jeg skiftede var at jeg havde brug for bandwitdh
limiting. Det kunne ipfilter 3.3.8 ikke.

ftp-proxy funktionen er ellers meget smart. Den kunne jeg godt bruge.
Kan natd ftp-proxy, på FreeBSD 4.1.1 som jeg kører nu ? - Jeg har ikke
haft tid til at finde ud af det.

VH Anders