PHP4/MySQL installeret fra ports fejler?

From: Tommy Eriksen (none@te--trade-point.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Dec 2000 - 16:55:04 CET

From: Tommy Eriksen <none@te--trade-point.com.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: PHP4/MySQL installeret fra ports fejler?
Date: Mon, 4 Dec 2000 16:55:04 +0100

Hejsa,

Jeg har netop opsat en ny maskine (Intel ISP1100).
Den blev installeret med 4.1.1-RELEASE og fredag aften cvsup'et til
4.2-STABLE. Ved samme lejlighed blev ports-collection opdateret.
Jeg har så, fra den nye ports-collection installeret mysql322-server/client,
apache13 og mod_php4. Det virker sådan set også godt nok, hver for sig, men
hvis PHP skal connecte til mysql'en får jeg en fejl (unable to connect to
MySQL-server through socket /var/db/mysql/mysql.sock) - men det socket, php
prøver at connecte til virker sjovt nok fint (mysql
--socket=/var/db/mysql/mysql.sock kører perfekt).

Er der nogen af jer, der har set denne fejl?
-Og, vigtigere, er der nogen af jer, der ved, hvordan jeg fixer det?
De "tørre tal":
MySQL v3.22.32
PHP-4.0.3pl1
Apache-1.3.14

MySQL'en kører som sagt fint, hvis man bruger den medfølgende klient - det
er kun PHP, der fejler.
-Og PHP'en virker til gengæld fint i alle andre henseender.

Med venlig hilsen,
Tommy Eriksen
Sysadmin, Trade-Point International
ICQ: 2031787 / 97233669