Re: Hvad er dette

From: Phil Regnauld (none@regnauld--ftf.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 27 Sep 1999 - 10:58:51 CEST

Date: Mon, 27 Sep 1999 10:58:51 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--ftf.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hvad er dette

        Fwd.

-----Forwarded message from owner-bsd-dk@hotel.prosa.dk-----

>From pr@ftf.net Mon Sep 27 11:05:16 1999
Date: Mon, 27 Sep 1999 10:40:40 +0200 (W. Europe Daylight Time)
From: Anders Kofoed <none@aok--olicom.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk

Hej Kenneth

AMD bundkortene har ikke en standard intel PIIX (harddisk controller). Jeg
har ikke selv prøvet at boote en FreeBSD på på et ali-chipset, som på dit
microstar. Men jeg ved at man i linux-verdenen har haft det samme problem,
og har derfor nu understyttelse for ali- og via-chipset.

Jeg ved ikke om FreeBSD kernen understyøter ali- og via-chipset. Men hvis
den ikke gør, kunne jeg forestille mig at du vil løbe ind i problemer.

Hvis jeg skulle løse problemet, ville jeg skaffe mig adgang til en
linux-maskine, med en 2.2 kerne, for at kigge i dens kerne-opsætning under
bundkort-understøttelse og hjælpen dertil. Der står sikkert et eller
andet.

--Anders Kofoed

-----End of forwarded message-----