Fwd: "[KONFERENCE] Skal vi i gang?" <none@kneth--sslug.dk.lh.bsd-dk.dk>

From: Phil Regnauld (none@regnauld--ftf.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Oct 1999 - 16:39:39 CEST

Date: Mon, 25 Oct 1999 16:39:39 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--ftf.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Fwd: "[KONFERENCE] Skal vi i gang?" <none@kneth--sslug.dk.lh.bsd-dk.dk>

        FYI.

-----Forwarded message from Kenneth Geisshirt <none@kneth--sslug.dk.lh.bsd-dk.dk>-----

Date: Mon, 25 Oct 1999 15:29:23 +0200 (CEST)
From: Kenneth Geisshirt <none@kneth--sslug.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sender: kneth@naegter.pet.rh.dk
To: sslug-konference@sslug.dk
Subject: [KONFERENCE] Skal vi i gang?

Hejsa,

Mine tre år på RUC var ikke forgæves, f.eks. lærte jeg at måden at få
indflydelse på er at mene noget først. Derfor skriver jeg på denne
liste!!!

Navnet for en konference i 2000 som opfatter både Linux og BSD-familien
har vist været diskuteret på sslug-misc. Det bedste forslag er - efter min
mening - OS 2000. Det er godt af tre årsager:

* Årstallet indgår.
* OS kan stå for både Operating System og Open Source.
* Det er kort.

Desværre ejer EDB Gruppen domænet os2000.dk, men det ser ikke ud til at de
bruger det til noget.

ON99 var fokuseret på netværk og det var også fint. Vi lærte at tre dage
er for meget! ON99 forsøgte at henvende sig til både begyndere og guruer
og på en måde synes jeg, at vi skal satse på en af grupperne. Personligt
mener jeg at vi skal satse på de mere avancerede brugere. Det er der to
årsager til:

* SSLUG's hyggemøder bør tage sig af nybegynderne.
* Eftersom SSLUG's vækst er meget rolig kan det være at alle, som har lyst
  til Linux er kommet i gang, dvs. alle ved hvad "ls" er og hvordan de får
  installeret Linux.

Det er endvidere min mening at BSD-familien skal være mere tydeligt (hvis
de tør :-).

OS 2000 (hvis navnet holder) bør været fokuseret på åbne teknologier på
systemniveau (titlen signalerer dette). Det betyder at en af
kerne-smølferne skal være "keynote speaker". Jeg foreslår Alan Cox.
Personligt ville jeg gerne møde Donald Becker, og han kan tale om "Open
Source Supercomputing" eller ethernet-drivere. En eller anden fra Apache
og en fra Samba vil være kanon, men vi bør ikke glemme vores alles
chefideolog, Richard M. Stallman.

Finanseringen af ovenstående er ikke let. Jeg er dog sikker på at
efteråret vil byde på en løsning, måske firmaer og fonde vil sponsorere
dele af arrangementet.

Skal vi snart i gang?
  Kneth

Kenneth Geisshirt kneth@sslug.dk