Gode råd ønskes om IMAP

From: Kenneth Karlsson (none@kak--bitnisse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Jun 1999 - 15:20:14 CEST

From: "Kenneth Karlsson" <none@kak--bitnisse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Gode råd ønskes om IMAP
Date: Sat, 26 Jun 1999 15:20:14 +0200

Nå, det lader til de fleste holder sommerferie ... der er ihvertifald ret dødt her på listen. Jeg vover pelsen, og håber at der er en der kan hjælpe mig alligevel.

Jeg skal for en kunde med ca. 120 brugere lave en IMAP server, og den skal selvfølgelig køre på en BSD boks. Jeg sidder så her og roder lidt med UW-IMAP serveren fra ports, men er rendt ind i nogle spørgsmål, og man må jo sige at dokumentationen mildest talt er ringe !

Alle klienter skal koble på med Outlook Express, og det fungere ganske udemærket MEN !!! i outlooks IMAP folder liste kommer alle de skjulte filer med ?! (.cshrc, .profile o.s.v)
Hvilken betydning vil det have hvis jeg sletter disse !, jeg skal lige sige at ingen skal have shell adgang.

Som default lægges alt post i /var/mail/<username>, kan jeg ændre dette nogle steder således at det lægges i userens home ? (det skal også leveres dertil !), jeg kan selvfølgelig size /var partitionen lidt større, men ud fra et backup synspunkt var det måske bedre med mailbox filen i userens home.

Jeg har kigget lidt på cyrus ... men har en eller anden formodning om at UW passer bedre til formålet, det skal ikke være særligt avanceret, da det kun er en overgangsperiode (ca. 6 til 8 måneder).

M.v.h
Kenneth Karlsson
CDS / CCA
Member of *BSD/Dk - http://www.bsd-dk.dk