watchguard, firewalls

From: Christoffer Walther (none@cwalther--r00t.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 22 Feb 1999 - 12:08:27 CET

Date: Mon, 22 Feb 1999 12:08:27 +0100
From: Christoffer Walther <none@cwalther--r00t.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: watchguard, firewalls

Kenneth Karlsson wrote:

> [...]
> kan sætte den på web, der har ihvertifald ikke været nogen indvendinger.
>
> Tak for tippet med trafikmåling på IP, jeg skal have det afprøvet ved først
> kommende lejlighed.
>
> Er der nogen der kender noget til picoBSD ?? nogen gode råd / forslag. Jeg
> forestiller mig som firewall løsning.
> Jeg kan fortælle at den vi har på arbejdet er en rød kasse med en cyrixP166
> / 32 RAM og floppy drev, den loader en LINUX som udgør kernen i firewallen,
> den bliver så fjernstyret ved hjælp af noget fancy windows software
> (x-alike) ... og den koster, hold nu fast .... 35.000 kr (skriver

Det lyder som WatchGuard 35k var mange penge at gi for den.

PicoBSD er vidst "bare" et 2 floppy's FreeBSD systems, dvs.
en kerne og en TCP/IP stack, en editor og nogle små utilities .. Fremtiden's
PalmPilot
OS måske? :-) Du kan sagtens lave en vild firewall ud af en BSD box, sæt 2 NIC's
i, brug
ipfw og check ud de gratis firewall tookits som SOCKS og TIS, de kommer med alle

de proxy's du har brug for. Jeg mener at begge toolkits er portet til fbsd.

// CW