Re: PCL(5e) printer på Freebsd 3.2-RELEASE (lokal )

From: Mourad de Riche (none@omnibus--image.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 23 Aug 1999 - 01:08:10 CEST

Date: Mon, 23 Aug 1999 01:08:10 +0200
From: "Mourad de Riche" <none@omnibus--image.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: PCL(5e) printer på Freebsd  3.2-RELEASE  (lokal )

Hej Ole,

Heh, jeg sad igår hele lørdagen og ud til søndag eftermiddag klokken 14:00
inden jeg kom iseng, men jeg fik faktisk det hele til at køre.

Jeg kom tilsidst dertil hvor jeg bare havde været alt igennem, og hvor jeg
var overbevist om at det bare skulle virke efter de konfiguration jeg havde
fortaget mig.

Så jeg prøvde at skifte det Parallel IO kort som printeren sad på, og
woop-there-it-is. Selvfølgeligt ikke noget man lige regner med er den defekte
del, når det har kørt før, på en freebsd-2.2.8-RELEASE.

Jeg har nu det hele kørende, hvor jeg bruger APSfilter til filtrering, LPRng
som lpd daemon og Samba til at share printeren over netværket.