Re: PCL(5e) printer på Freebsd 3.2-RELEASE (lokal)

From: Ole Michaelsen (none@omic--fys.ku.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 22 Aug 1999 - 19:30:55 CEST

Date: Sun, 22 Aug 1999 19:30:55 +0200
From: Ole Michaelsen <none@omic--fys.ku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: PCL(5e) printer på Freebsd 3.2-RELEASE  (lokal)

On Sun, Aug 22, 1999 at 12:08:24AM +0200, Mourad de Riche wrote:

> Hello,
>
> Jeg har nu snart i 3 dage prøvet at få koblet en Minolta PagePro 20
> op på en Freebsd 3.2-RELEASE server, uden held.

Hej.

Jeg har selv ikke helt gode erfaringer med Pagepro20'eren på mit arbejde.
Jeg havde dog intet problem med at sætte den op og få mine maskiner
(blanding af SunOS, Solaris, Linux, Mikrosoft Windows, MacOS) til at
printe fra den.

Det lyder som om du sætter den direkte på din PC, fulgte der ikke
netværkskit med til den?

Min sidder på netværket som enhver anden enhed.

Mht staircase og underlige tegn, så er det nemmeste vel, at du blot
konsekvent sørger for at det er postscriptfiler du sender til den.
Det forstår den, og de kommer ud som de skal.

Hvis du nogensinde får den til at printe en ps-fil i A3 fra din unix-box
vil jeg meget gerne høre om det....

Mvh

--
Ole Michaelsen