Mount FreeBSD USB disk fra Leopard 10.5.6

From: Torben Sørensen (none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Mar 2009 - 21:55:26 CET

From: Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Mount FreeBSD USB disk fra Leopard 10.5.6
Date: Fri, 20 Mar 2009 21:55:26 +0100

hej liste

jeg har en ældre freebsd 5.4 server kørende, til intern udvikling, sql
mv... nu er selve æsken stået af (en mini-itx) :(
Disken køre og jeg har derfor sat den i en USB dims og tilsluttet den
min macbook pro, men jeg får en fejl:
"Computeren kan ikke læse den disk, du har sat i drevet"

Disken vises i Diskværktøj som USB og partitionstype=FreeBSD

Jeg har prøvet at mounte disken og jeg kan høre den rotere når jeg
prøver... men jeg får følgende fejl:

> mount -r -t ufs /dev/disk1s1 /Users/tos/please/
/dev/disk1s1 on /Users/tos/please: Incorrect super block.

Jeg har googlet en del, det ender i en blindgyde hver gang. Den mest
interessante er http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-86385.html
  men jeg kan ikke få det til at virke...

Hjælp!

OS: Leopard 10.5.6