Re: Serial Console

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Oct 2006 - 20:06:18 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Serial Console
Date: Sun, 29 Oct 2006 20:06:18 +0100
To: osx@bsd-dk.dk

On 29/10/2006, at 16.53, Allan Henriksen wrote:

> Hej Phil,
> Jeg overvejede også at kontakte Henrik direkte, men man kan jo
> ligeså godt bruge listen nu hvor den er til :-)

og hvis du lover ikke at top-poste mere svarer jeg også fremover ;-)

Jeg har to købt hos Brincks elektronik ved Nørreport og de virker
begge to med OSX, så mit råd er at
prøve med den nærmeste du kan finde - der er vist relativt få
producenter af selve USB-Seriel chippen

Den ene siger den er en "FTBUDA0E" med OSX og med OpenBSD siger den
noget med:
uftdi0 at uhub1 port 1
uftdi0: FIDI usb serial converter, rev 1.10/4.00, addr 2
ucom0 at uftdi0 portno 1

README'en siger noget med
FTDIUSBSerialDriver ReadMe

FTDIUSBSerialDriver is an implementation of a serial driver for FTDI
USB devices on Mac OS X. It supports FT8U232AM, FT8U245AM, FT232BM
and FT245BM, FT2232C, and FT232R devices.
og link til
"For more information, visit the FTDI web site at : http://
www.ftdichip.com"

en anden ligger ude i skuret, men er et andet fabrikat da jeg var
nødt til at skifte
driver :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP Follower of the Great Way of
Unix