Re: Læs et drev med NTFS format

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 31 Dec 2006 - 16:22:45 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Læs et drev med NTFS format
Date: Sun, 31 Dec 2006 16:22:45 +0100
To: osx@bsd-dk.dk

On Dec 30, 2006, at 9:38 PM, Anders Østergaard Jensen wrote:

> Parallels er et emuleringsprogram ligesom VMWare. Du kan hente en
> 30-dages, fuldt-funktionel trial af programmet på
> www.parallels.com. Spørgsmålet er så, om den også vil læse en usb-
> disk... Det må HLK næsten vide?

Jeg bruger ikke selv parallels, men det er til Intel Mac'erne og det
er ikke emulering!
Det er afvikling ved support af noget virtualiseringsdimmer i de
nyeste Intel CPU'er
så det afvikler OSX og Windows "side by side" i (næsten) fuld hastighed!

Men for brugeren ligner det VMware, det er rigtigt - Windows kører i
et vindue
Parallels koster hmm $80 eller noget, check selv :-)

Det nemmeste vil være at smide USB fætteren på en eksisterende maskine
og share det ud fra denne - eksempelvis har jeg en spille PC med W2K

Så vil du nemt fra din Mac kunne tilgå dette share, for OSX passer
og integrerer super i et "windows netværk" :-)

Mvh og godt nytår

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000