Re: @ under darwin/Macports

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 05 Dec 2006 - 08:53:25 CET

Date: Tue, 05 Dec 2006 08:53:25 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: @ under darwin/Macports

Hej Anders

Anders Østergaard Jensen wrote:

> Hvis du bruger dansk keyboard, så ligger @ på tasten til højre for
> ø-tasten. Du skal så holde alt-knappen nede for at få et snabel-a.

Det er desværre ikke det der er problemet - men derimod at der generelt er
problemer med tastatur-kombinationer, som fx alt+@ = @ på skærmen, i relationer
til alle applikationer der er installeret via Darwin/MacPorts og kører under X11
- der kommer ikke noget output på skærmen når jeg bruger den form for
tastatur-kombinationer.

Det er dog ikke et generelt problem med X11 - fx fungerer OOo helt fint .....

Mit setup er:

Intel MacBook Pro (Core 2 Duo) 2.16, 2 GB RAM
10.4.8 (m. seneste updates)
Darwin/MacPorts 1.3.1.1 + selfupdate pr. den 2. dec.
DK tastatur & engelsk brugerflade
tcsh

Problemet er konkret registreret under Bluefish (editor) og Gaim (Jabber klient)
i seneste versioner.

Det jeg selv går og overvejer er om der kunne være et eller andet sted i
relation til setup af keyboard under Darwin/MacPorts ??

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February