Re: SATA til G4

From: Mogens Valentin (none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 13 Jun 2005 - 20:44:44 CEST

Date: Mon, 13 Jun 2005 20:44:44 +0200
From: Mogens Valentin <none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: SATA til G4

Gregers Petersen wrote:

> Acard AEC-6290M 2 kanals SATA Adapter
>
> • Supports a big drive (over 137GB).
> • Has two SATA channels to share the burden of data transfer.
> • Coexists with the on-board drive, and provides boot function.
> • Detects the hard drive’s capacity and model automatically.
> • PCI Plug-n-Play function.
> • Enhances processing efficiency with fewer commands.
> • CRC is applied to secure the correctness of data
>
> eller også
>
> Sonnet Tempo Serial ATA (der koster ca. det halve)

Har du (eller andre) personlige erfaringer med Sonnet?
Jeg kendte ikke kortet.. Ikke lige fundet her i dk, dog til $199 ;(

> Skulle virke - har ikke gode erfaringer med at flashe "forkert" firmware
> på dimser, som man tror passer til firmware'en :-/

Næe, også derfor jeg ikke rigtig har lyst at prøve.
Noget andet med videokort, der kender jeg en der flashede frem og
tilbage mellem Mac og PC firmware på nForce3 kort.

Jeg har en dual PIII server til salg, så det er nok bedre at sætte Acard
4ch controlleren i den ;)

--
Kind regards,
Mogens Valentin