SATA til G4

From: Mogens Valentin (none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 13 Jun 2005 - 15:45:13 CEST

Date: Mon, 13 Jun 2005 15:45:13 +0200
From: Mogens Valentin <none@monz--danbbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osxbsd <none@osx--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SATA til G4

Et bud på en (billig) SATA controller der kan bruges på en G4 med både
Jaguar og Tiger?
Om det er SATA I/II, har NCQ... I don't care. Skal bruge en Seagate
7200.7 (rev. .23 - non-ncq) disk i maskinen.

Somewhat OT:
Jeg har en 4 channel SATA PC dimmer fra Acard. Den er tidligere blevet
lavet til Apple. I dag har Acard andre modeller, men som bruger samme
(måske nyere rev.) chipset. Google cacher jo alting, så man kan finde en
Apple firmware til omtalte tidligere model, og -måske- flashe kortet ved
at sætte det i en PC. Jeg ved andre har gjort den slags med video...
Min G4 beklager sig ikke ovet kortet og booter, men vil s'fø'li' heller
ikke kendes ved det ;)
Jåw, jeg kan jo forsøge at flashe; jeg er bare ikke særlig sikker på
resultatet, så jeg ved ikke om jeg gider prøve besværet, derfor spgsm om
en 'ægte' SATA ctrl til G4.

Comments?

--
Kind regards,
Mogens Valentin

Harrisberger's Fourth Law of the Lab: Experience is directly proportional to the amount of equipment ruined.